
Kunstobjekter og bekledning
På grunn av materialenes opprinnelse, som både er begrenset, resirkulert og ofte sjeldent, vil et utsolgt produkt typisk være utsolgt for godt.
Produktene er mer som «kunstobjekter» som helst skal eksponeres og bli satt pris på selv når de ikke er i bruk.
Utgangspunktet
Lizzie Fortunato ble lansert våren 2008 fra en sofa på Lower East Side. Lizzie begynte å lage smykker mens hun gikk på Duke og hadde etablert nok tilhengere til at hun hadde nok selvtillit til å tro at hun var på rett vei. På hennes 24-årsdag mottok hun hennes søster Kathrins Goldman Sachs bonus-sjekk pålydende 10.000 dollar, med et notat som sa «følg drømmene dine». Dette er det eneste økonomiske tilskuddet hun har tatt imot.
I 2010 ble søsteren Kathrine fulltidsansatt i firmaet, og siden det har de vokst ut av kontorene sine opptil flere ganger og er nå et team på 14. De designer og setter sammen mesteparten av smykkene i NYC fremdeles. Lizzie Fortunato prioriterer høy kvalitet, gode team medlemmer og utsalgssteder fremfor eksponensiell vekst.

Inspirasjon
Kolleksjonene er laget for å fortelle en historie, og ta kunden med på en reise. Marokko, India, Japan, Italia og Mexico er blant destinasjonene som har vært med å inspirere produktene.
Lizzie Fortunato kler kvinner som følger sin egen vei i livet og som ikke bryr seg om trender. Kvinner som er eventyrlystne, samlere, kunstnere, innovatører, intellektuelle eller drømmere. Kvinner som kler seg for å fortelle en historie.