Om Joseph
i 1966 åpner Joseph Ettedgui frisørsalongen Salon33 i London. Han begynner å dra på motevisninger i Paris og blir inspirert til å selge strikk fra den japanske designeren Kenzo fra utstillingsvinduet i salongen. Det ble en umiddelbar suksess.
På starten av 70-tallet gjør han om salongen til en boutique han kaller JOSEPH og åpner fire ytterligere butikker rundt om i London. Visjonen hans for butikkene er at de skal minne mer om et magasin enn en butikk. Steder der du kan bli inspirert og få nye ideer. Ettedguis kuraterte univers inkluderer radikale designere som Azzedine Alaïa og Yohji Yamamoto, i tillegg til unge nye mindre kjente designere.
Det er ikke før i 1983 at Joseph lanserer et eget strikkemerke, JOSEPH TRICOT, som utvikler seg til ready-to-wear kolleksjoner med luksuriøs moderne base under navnet JOSEPH. Ettedguis påvirkningskraft øker og han inspirerer til et skifte fra 80-tallets glitter og glamour til moderne minimalisme.
I 1996 ser JOSEPH-logoen dagens lys, sammen med den stripete visuelle kommunikasjonen skapt av Teresa Roviras.
JOSEPH holder seg like relevant år etter år ved å holde fokus på kompromissløse kvaliteter, luksuriøse detaljer og tidløse snitt.